Milaan en Verbania-Pallenza

10 april 2017 - Milaan, Italië

Dag iedereen,

Omdat we nu toch lekker vakantie hebben, hebben we besloten om op een leuk tripje gegaan. We zijn met een groepje van 8 naar Italië geweest.

Donderdagavond zijn we met de sneltrein vertrokken naar Milaan, 3,5 uur later waren we in het hotel. Alles weer helemaal anders, geen Duits meer maar Italiaans en gebrekkig Engels en een hele andere omgeving. Maar uiteindelijk hadden we zelfs het hostel gevonden. We hadden een kamer geboekt van 4 personen en 3 losse bedden en de 8e persoon sliep bij een vriend in Milaan.

We vroegen de receptionist of we de 3 losse bedden ook in één kGalleria Vitorrio Emanuelleamer konden krijgen. Zodat we toch bij elkaar sliepen. O maar de receptionist wist wel een betere oplossing. We kregen een gratis upgrade naar een (goedkoop en basic maar dat maakt niet uit) hotel. Twee privé kamers van 3 en 4 personen, met een eigen badkamer.

Ook al was het zo'n beetje 22.30 uur toen we in het hotel waren, we waren ook hongerig van de reis. dat was ook geen probleem. Aan debovenop de DuomoMooi uitzicht hierwinkelstraat overkant van de straat zat een restaurant en de receptionist ging wel even met de eigenaar praten zodat we nog konden eten. Voor 13,00 hebben ik uitgebreid spaghetti carbonara gegeten met 2 glazen wijn erbij. Super Hollands ik weet het maar wat heerlijk die Italiaanse prijzen!! Daarna rond 00.30 zijn we weer naar het hotel gegaan en zijn we lekker gaan slapen.

Vrijdag waren we vroeg op zodat we het meeste van Milaan konden zien. We zijn eerst richting de Duomo gelopen. Onderweg lekker italiaans ontbeten met een croissant en cappuccino en toen weer verder naar de Duomo. We hebben eerst in de Duomo gekeken, in het grafmonument en de kamer waar de resten (nagels) van het kruis van Jezus zouden moeten liggen. Ook konden we onder de grond kijken. De Duomo is bovenop de resten van de oudere Duomo gebouwd. Onder de grond waren ook nog oude Grafmonumenten en het bad waarin men gedoopt kon worden te zien.

Daarna was het tijd om bovenop de Duomo te kijken. We gingen met de lift naar boven en toen nog verder met wat trappen. Het was me vanaf de grond niet opgevallen maar bovenop elke pilaar staat een beeld en elk deel van het kathedraal is super gedetailleerd

Hostel

gemaakt. Een tijdje om ons heen gekeken bovenop de Duomo en van het uitzicht over Milaan genoten en toen weer terug naar beneden.

De rest van de dag hebben we natuurlijk gekeken naar de dure winkelstraten, inclusief de Galleria Vitorria de Emanuelle, we hebben bij het paleis gekeken en het teatro alla Scala gezien.

Lago Maggiore

's Avonds weer lekker gegeten en daarna weer richting het hotel om te gaan slapen.

Zaterdag zijn we met de helft van het groepje naar het Navigli District geweest, bekend om zijn kanalen want daar was een vlooienmarkt. Daar hebben we nog wat rondgekeken, daarna richting de trein want

Isola Bellawe gingen verder naar Verbania-Pallenza Lago Maggiore.

Eenmaal in Verbania hebben we een plek opgezocht waar we lekker konden eten, een stukje gewandeld over de boulevard en door de stad en daarna lekker een lange nacht geslapen.

Isola Madre

Zondag zijn we met de boot langs de 3 eilanden: Isola Madre, Isola Superiore en Isola Bella geweest. Prachtig zomerweer, blauw water, citroen- en sinaasappelbomen en allemaal kleuren bloemen. Was net of waren we op zomervakantie.

Groepje

Onze eerste stop was Isola Madre. Prachtig eiland met een kasteel en een grote tuin met mooie vogels, fazanten en pauwen. Onze tweede stop was Isola Superiore, Dit eiland bestond uit een klein dorp, waar we wat rondgelopen en lekker geluncht hebben. De laatste stop was Isola Bella en ,zoals de naam het eigenlijk al zegt, wat mij betreft het mooiste eiland. Prachtig uitzicht over het meer, een prachtig kasteel en een geweldig mooie tuin. Daarna weer naar het vaste land, daar hebben we onze bagage opgehaald en vroeg gegeten. Rond 18.00 uur gingen we met de bus naar Verbania-Pallenza statione, toen met de trein naar Domodossola en toen met de trein naar Bern. Voldaan en ook moe zijn we richting Tscharnergut gegaan en hebben we heeeeel lang geslapen. Ik heb er echt van genoten maar is toch ook wel lekker om nu weer even niks te hoeven doen ;).

Vandaag heb ik nog wel een kennismakingsgesprek gehad in het ziekenhuis. Ik heb met de afdelingverantwoordelijke gesproken over het rooster, kennis gemaakt met mijn werkbegeleider en een korte rondleiding over de afdeling. In de zusterpost kennis gemaakt met mijn collega's en ze hebben er veel zin in dat ik kom en ik natuurlijk ook!!

1. Aukje:
    10 april 2017
    Wat een prachtige stad Milaan. Enwat een marmer, geweldig.wat een mooi tripje hebben jullie gemaakt.nog even genieten Annemijn straks wordt het wel drukker . veel plezier en geniet ervan .liefs oma X
  2. Dijkstra:
    11 april 2017
    Mooi dat je er zo veel van geniet Annemijn! Weer leuk om te lezen.