laatste schoolweek en vriend op bezoek

4 april 2017

Hee!!

Afgelopen week wederom niet iets nieuws gepost. Tot en met donderdagmiddag waren we erg druk met studeren voor de toets.

Donderdagmiddag gingen we dan naar school voor de toets. Anna Sjoukje en ik hadden niet echt het gevoel dat we alles heel goed wisten, en laten we zo maar zeggen dat dat gevoel wel klopte. Doordat we woordenboeken konden gebruiken hebben we wel alles goed begrepen maar we wisten gewoon heel veel niet...

Later na de toets stonden we met de andere studenten te praten en zij zeiden gelukkig ook dat ze het erg moeilijk vonden. Ik weet niet wat ik er van moet verwachten maar denk wel dat het een wonder

bbq 2bbq

is als we deze toets met een voldoende gehaald hebben.

Maar veel tijd om te treuren hadden we niet, want donderdagmiddag werden we uitgenodigd door klasgenoten om te komen bbq'en. Natuurlijk wilden we dat wel! Omdat we uit Nederland komen werd wel van ons verwacht dat we bier meenamen. Samen met een hele groep gingen we naar camping Eicholz, daar staan openbare bbq's die je kan gebruiken. We hebben beach volleybal gespeeld, met onze voeten in de Aare gestaan en lekker gegeten (veel bier gedronken). Het was hartstikke gezellig!

BernGurtenPanoramatrein
Zaterdagochtend heb ik Ruben (mijn vriend) opgehaald van het vliegveld Basel. Ik was echt blij hem weer te zien. Zaterdag overdag zijn we door de oude stad van Bern geweest. Ik heb geprobeerd om hem de beste city-tour te geven die ik maar kan. Zondag waren we eerst nog even lui, maar daarna zijn we naar de Gurten geweest. Even een stukje gewandeld en van het uitzicht genoten.

Maandag hebben we dan natuurlijk ook een tripje gemaakt. We zijn met de trein naar Broc geweest (een gehucht in regio Gruyère), daar staat de beste chocoladefabriek van Zwitserland genaamd Cailler. Buiten rook het al helemaal naar chocolade.

We hebben in het museum rondgekeken, daar werd uitgelegd hoe de echte Zwitserse chocolade gemaakt wordt. Daarna hebben we gezien hoe het gemaakt wordt en geproeft. Super lekker!! Na de chocoladef

Proeven

abriek zijn we naar Montreux gegaan, daar hebben we nog even snel de boulevard gezien aan het meer van Genève. Daarna snel weer naar het station, met de panoramatrein zijn we richting Zweisimmen gegaan, in de Alpen. En vanuit daar weer terug naar Bern.

Montreux

Vandaag hebben we nog even lekker gepicknickt op Münsterplatz en daarna was het al weer tijd om naar het vliegveld gegaan. Afscheid nemen was de tweede keer wel nog wat moeilijker dan de eerste keer maar we zien elkaar gauw weer.

Callei

Overmorgen staat me nog een ander leuk tripje te wachten, we gaan met het groepje naar Milaan en Lago Maggiore. Zin in!!!!

1. Dijkstra:
    5 april 2017
    Goedemorgen,
    Dank ook weer voor dit leuke verslag.
    We duimen op een voldoende op je toets.
    Groet van je papa.
  2. Johan en Tineke.:
    6 april 2017
    He skeet. heerlijk om die reis verhalen van je te lezen! En wat fijn dat jij en Ruben zulke fijne dagen hebben gehad!
    Liefs van ons.
  3. Aukje:
    10 april 2017
    Annemijn ,het is weer gezellig om te lezen en mooie fotoos. Wat heerlijk datRuben bij jou op visite kan komen, jullie hebben echt genoten van elkaar en van de prachtige omgeving. Geniet er maar van .tot ziens lieverd groeten van ons . doei x