De laatste loodjes.

28 juni 2017

Het is zover... De laatste 3 weken stage zijn begonnen. Vrienden die al naar huis gaan, of al naar huis zijn. Donderdag gaat Sarah alweer terug naar Denemarken en vrijdag gaat Annegret ook alweer terug. Aan alle leuke dingen die we samen doen zit al een 'afscheidsrandje'

Het afscheid met onze lieve huisgenoot Maiju was het verdrietigste tot nu toe. Ze had de sleutel van haar kamer al ingeleverd maar ze ging de volgende dag pas weg, daarom sliep ze bij mij op de kamer. 's Ochtends vroeg toen wij we

IMG_1677

g gingen om te werken, was zij klaar om te vertrekken. We hebben wel even een traantje gelaten toen we weg gingen. Ook al woon je maar 20 weken samen, toch deel je zoveel. Je zit in hetzelfde 'internationale studenten' schuitje en je hebt zoveel samen beleefd. We hebben met het vriendenclubje de afspraak gemaakt om in december naar Finland te komen. Nu al zin in! Ik mis iedereen nu al.

IMG_1650

Met Sarah hebben we afgesproken dat we de volgende zomer naar Kopenhagen gaan. Sarah mis ik nu ook al, al is ze er nog.

Nu iedereen zo langzaam weg gaat, voelt het toch een beetje leger... Het is goed zo. Nog 3 weken zomer en genieten van de zomer in Bern. Dan komen mijn ouders ook alweer hier, samen met mijn zusje en mijn vriend. Ben ook inmiddels wel aan vakantie toe.

IMG_1649

Op stage druk bezig met het plannen van mijn eindgesprekken en assessment. het einde is daar ook alweer echt in zicht! Heb zoveel geleerd, en stiekem wil ik helemaal niet weg. Ik ga mijn collega's en het werk zo missen. Het is zo leuk dat je hier als stagiaire zo'n verantwoordelijk krijgt, dat wil ik houden.

Nou ja, kop op! Ik kan nu nog lekker genieten van de Zwitserse zomer, die heerlijk heet is. Lekker veel zwemmen in de Aare, vrijbaden, ijsjes eten bij Gelateria di Berna, en koele zomernachten met leuke feestjes. Vrijdag lekker vrij, dan weer even wat leuks doen, een tripje ofzo, of bbq'en in Eicholz. Leuk, leuk, leuk. Tot snel!!

1. Ome Nico:
    28 juni 2017
    Goh Annemijn wat een mooie verhalen!! Geniet ervan en ga ervoor!! Wij hadden vroeger hier geen kans op, dus pak m en maak het mee!! Ben trots op je!! Wereld reiziger(toch wel een beetje toch?) vd familie....
  2. Dijkstra:
    28 juni 2017
    Dank je wel Annemijn voor weer een mooi verhaal
    Tot snel!
  3. Johan en Tineke.:
    Hey Annemijn.
    Wat heb je het weer mooi omschreven. Fijn dat je het zo super naar je zin hebt, en zulke fijne mensen hebt mogen leren kennen.

Hele fijne weken nog en succes met je eindgesprekken en met je assessment!

Liefs en tot kiekus!
  4. Els Mul:
    28 juni 2017
    Prachtig verhaal weer. Wat zal dat moeilijk zijn voor jullie allemaal. En wat heb je een hoop beleefd. Is er geen mogelijkheidom daar een baan te krijgen? Natuurlijk zou je vriend dan daar ook wat moeten zoeken. Alleen mis je je familie dan wel . Zo niet kijken wij weer naar je uit in september. Maak er nog een mooie 3 weken van. Liefs Els.
  5. Hennie:
    2 juli 2017
    Afscheid nemen is altijd lastig. Maar je hebt heel veel geleerd en meegemaakt daar kun je weer op terug zien. Veel nieuwe contacten opgedaan. Super is dat. Nog een paar mooie weken ga je tegemoet. En dan weer een nieuwe uitdaging in Nederland. Veel plezier.!!