Titanic Lémanique en Ticino

26 mei 2017

Buongiorno/ Bonjour (ja moet hier ook nog wat Italiaans en Frans kunnen haha). Afgelopen twee weken heb ik slecht weinig geschreven maar wel lekker veel gedaan. Misschien dat ik daardoor de tijd niet echt kon vinden om een stukje te schrijven voor mijn blog.... Slecht excuus natuurlijk, daarom hier een samenvatting van twee hele leuke highlights van afgelopen week. IMG_1471IMG_1450IMG_1445

Afgelopen weekend was het eindelijk zover, de Titanic Lemanique trip van ESN. Oooh we hadden er echt zin in! Titanic Lémanique is een jaarlijks feest van ESN. Het feest houdt in dat er ongeveer 400 internationale studenten bij elkaar komen op een luxe jacht in Lausanne en op die boot in classy jaren 20 stijl gaan feesten. Ik kan wel zeggen dat echt iedereen er schitterend uitzag. Wij hadden ook erg ons best gedaan. We moesten even zoeken wat voor jurk we aan gingen doen, wat we moesten doen met ons haar en erg belangrijk: Welke kleur lippenstift doe je op?

En toen was het zover. Het was heerlijk weer, waardoor het jacht stond te shinen in de zon (niet zoveel als ons natuurlijk in onze outfits). Het feest was dan ook geweldig! ESN Bern is de leukste internationale studenten groep die er is en dat we de andere ESN steden goed laten weten ook whoeehooeee!!!

Aan boord was er een welkomstdrankje, iets te eten, een geweldige casino, op het hoogste dek was het feest en er waren gratis suikerspinnen.

De uren op de boot vlogen voorbij, voor we het wisten stonden we weer aan wal in Lausanne en gingen we door naar club MAD. Klinkt niet heel gezellig, was het wel. Daarna zat het er weer op en gingen we weer naar het hostel om te gaan slapen.

Na een korte nacht hebben we met een klein groepje nog wat uitgebrakt aan het meer van Genève en toen weer terug naar Bern.

En dan afgelopen twee dagen nog. Anna Sjoukje en ik wilden nog wel eens naar Ticino, het Italiaans sprekende kanton van Zwitserland. We zijn gisteren naar Lugano vertrokken met de trein. Ingecheckt bij het Hostel en daarna op verkenning. Een korte wandeling door de stad, daarna een boottocht (met verdacht veel senioren..) en daarna bovenop de berg. Na afloop hadden we wel zin om te gaan zwemmen dus zijn we nog het meer van Lugano in gedoken. Echt een dag zomervakantie.

Vandaag gingen we verder naar Bellinzona. Bellinzona staat bekend om zijn 3 kastelen die allemaal op de UNESCO wereld erfgoed lijst staan. We hebben er vandaag 2 van de 3 bekeken. Snap het wel hoor, waarom die op de lijst staan. Echt prachtig daar. Na de kastelen en cultureel gebeuren moest er even gewinkeld worden, dat hoort er ook bij. En daarna was het alweer tijd om terug naar Bern te gaan. DSCN6770 - kopieDSCN2490 - kopieDSCN2593 - kopie

Kortom een erg leuke week gehad. In het weekend weer aan het werk in het ziekenhuis en BBQ'en aan de Aare. Fijn weekend allemaal!

1. Hennie:
    26 mei 2017
    Fijn om.je belevenissen weer te lezen.Werk ze Annemijn.
    Groetjes vanuit het zonnige Sneek
  2. Dijkstra:
    27 mei 2017
    Leuk om weer eens van je belevenissen te lezen Annemijn!
    We kijken ernaar uit je weer te zien in Scharnegoutum... goeie reis alvast en pas op jezelf.
    Groetjes van je papa.
  3. Aukje:
    27 mei 2017
    Jullie hebben inderdaad goed je best gedaan.je ziet er geweldig uit. Echt jaren 20 stijl. Leuk dat je even thuis komt in je nieuwe huis met pinkster. Geniet ervan.