De eerste schoolweek

26 februari 2017 - Kandersteg, Zwitserland

Dag iedereen! het is een tijdje geleden alweer, afgelopen week was ook belachelijk druk. Eindelijk is het zover. We zijn afgelopen maandag op de Berner Fachhochschule begonnen.

Gespannen gingen we met de tram richting de school waar we eerst een afspraak hadden met Frau Andrist. Op de gang troffen we Frau Frey al. Met haar hadden we al mailcontact gehad. Even een kort praatje gemaakt, dinsdag zouden we nog een aantal zaken met haar bespreken.

Na het welkomstpakket, de wifi-codes en een snelle kop koffie samen met Frau Andrist, zijn we naar de collegezaal gelopen. Er was een inleiding voor de studenten over de komende schoolperiode.

We werden erg goed ontvangen. Onze studybuddy Sarah zwaaide dat we bij haar en haar vrienden konden zitten. De docenten hadden een sheet van de Powerpoint opgevuld met tulpen en de vertaalmachine van google wenste ons in het Nederlands hartelijk welkom.

Omdat we de eerste studenten op de BFH afdeling verpleegkunde zijn vinden de studenten het allemaal reuze interessant. Helemaal niet erg,

Huiswerk nierendes te gemakkelijker om vrienden te maken.

De eerste week begon gelijk met een pittig onderwerp. We hadden de eerste dag 4 uren achter elkaar hoorcollege over de anatomie en fysiologie van de nieren en nierinsufficiëntie.  Met het daarbij behorende huiswerk. Wel erg leuk dat deze module over chronisch zieken niet zoveel overeenkomsten heeft met de chronisch zieken module in Nederland.

Dinsdag hebben we ook met Frau Frey gesproken over de Florance meeting in april. Dat belooft erg veel! Interessant allemaal.

Als we niet met school bezig waren, hadden we wel een feestje ergens. Dinsdagavond pizza en drankjes in het andere studentenlogierhaus Fellergut, woensdagavond de welcome Apèro (bärndeutsch voor borre

l), donderdagavond de ESN welcome party en vrijdag het welcome evenement van de BFH. Maar goed ook dat we vrijdag gelukkig geen lessen hadden :p, na al die feestjes.

kaasfondue

Zaterdag toch maar een beetje rustig aan gedaan, paar boodschappen gedaan en huiswerk gemaakt. 's Avonds hadden we

besloten eens in de stad de Zwitserse kaasfondue eens uit te proberen.

Zondag was het de hoogste tijd om de sneeuw weer eens op te zoeken. Daarom zijn Maiju, Anna Sjoukje en ik gaan sleeën in Kandersteg. Daar is een sleebaan van 7 km lang (en behoorlijk steile stukken). Het was, zoals eigenlijk erg vaak hier, schitterend weer. Op het terras hebben we nog even geproost op het weekend en daarna ben ik 4 keer de sleebaan afgegaan. Anna Sjoukje en Maiju nog een keer maar Annemijn vond het leuk om de 4e keer lekker even een stukje te rollebollen over het steile stuk haha. sneeuwpretrichting de pisteproost op het weekend!het steile stukeven bijkomen

1. Dijkstra:
    26 februari 2017
    Mooi verhaal. Dank je wel! Houd ons op de hoogte, Groetjes.
  2. Aukje:
    26 februari 2017
    Prachtig verhaal en mooie fotoos Annemijn. We genieten er van. Fijne week groetjes van ons.