Fasnacht Bern

7 maart 2017 - Bern, Zwitserland

Gruëssech Miteinander!!

Hier gaat alles nog altijd helemaal tip top. Het gewone Berner leven is al een paar weken bezig, we gaan veel naar school en hebben het Zwitsers druk. (De Zwitsers hebben erg weinig vrije tijd vergelen met Nederlanders, altijd druk, druk, druk.) We zijn wel blij dat we alleen de module Chronisch Kranken pflegen volgen op school want anders zouden we van maandag tot vrijdag van 8.15 uur tot 17 uur wel op school zitten :p, en dan nog al het huiswerk wat er bij komt.

Bundesplatz

Naar school gaan hier bevalt tot nu toe erg goed. We hebben leuke klasgenoten en docenten en de colleges zijn erg interessant. In de praktijklessen Clinical Assessment leren we ook hele andere dingen dan die we in Nederland leren. Afg

elopen woensdag hebben we geleerd om te buikhoren. Erg interessant en leuk om te oefenen (wel moet ik dan even op zoek naar een stethoscoop). Het valt ook echt op hoeveel klinische kennis de studenten van de bfh hebben. Naar mijn gevoel veel meer dan de studenten op de NHL :p daarom ook maar hard bijleren.

Woensdag hebben mijn ouders de sleutel van het nieuwe huis gekregen (ze gaan verhuizen). Ook erg leuk, maar ook wel gek dat als ik straks weer terug ga ik een heel ander huis heb. Maar wat wordt het mooi!​Thuis zijn ze druk aan het verhuizenFasnacht Bern Zytglogge

Afgelopen donderdag avond was de opening van Fasnacht Bern. Keek mijn ogen uit naar de grappige, enge en indrukwekkende kostuums.

Zaterdagavond hebben we ook met zijn allen Fasnacht gevierd. We zijn op stap geweest en hebben de hele avond gedanst in onze mooie outfit. Ik was verkleed als een matroos. Eerst had ik het idee om als enge Krankenschwester te gaan. Dit gelukkig toch niet gedaan, er liepen al heel veel andere Krankenschwesters rond (vooral veel pikant geklede zusters). Na het stappen (rond 1.00 uur) snel nog met de moonliner naar huis gegaan maar man wat hadden we een trek in een vette hap. In Bern is er zo laat nog maar weinig open, wat wij studenten eigenlijk maar raar vinden. Maar goed geen probleem. toen we rond 1.30 uur thuis waren hebben we nog lekker wat gekookt. Lekkere vette pizza, aardappels uit de oven, bockworst, kipnuggets en cordon blue. Ik heb niet alles opgegeten, want bleek uiteindelijk toch een beetje veel te zijn voor ons.

Deze week gaan we weer lekker verder. We hebben vandaag gesproken met de stagecoördinator van de bfh over onze stage in het Inselspital. We hebben de opdrachten doorgekeken, en alles was duidelijk. Ze verheugen zich op onze komst op de Orthopedie/ Traumatologie afdeling van het Inselspital. We hebben er zin in!Er hat kein Papier...Mooie kostuumsIntro Fasnacht

Party!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dijkstra:
    7 maart 2017
    Super! Dank voor de update en succes daar!
  2. Ome Nico:
    7 maart 2017
    Goed bezig Annemijn!! Erg leuk om te lezen. Succes en geniet ervan daar!!(overal eigenlijk!!)
  3. Joelle:
    7 maart 2017
    Wat leuk om te lezen dat het jullie bevalt bij ons in Bern :) ik hoop dat het zo zal blijfen! Er zijn nog veel mooie dingen in Zwitserland te beleeven :D
  4. Aukje:
    9 maart 2017
    Wat een knappe matroos .
    Leuk om te lezen Annemijn.
    Veel plezier en tot de volgende keer. Groetjes van Oma.