toen waren we in Bern

4 februari 2017 - Bern, Zwitserland

Vrijdagochtend 5 uur zaten mijn moeder, mijn vriend en ik in de auto richting Schiphol. Het voelde voor mij net of ging ik gewoon even op vakantie, gezellig met Anna Sjoukje. Toch was ik ook wel wat zenuwachtig. Het was de eerste keer dat ik ging vliegen en ik was heel benieuwd naar hoe dat zal gaan.

Op Schiphol troffen we Anna Sjoukje en haar ouders (en de hond natuurlijk), we namen afscheid van iedereen en we liepen richting de bagage incheckbalie. Het was wel raar om afscheid te nemen van mijn vriend en mijn moeder, maar ik had er ook onwijs veel zin in en kon eigenlijk niet meer wachten om te gaan.

Toen we bij de incheckbalie stonden wilde de hond van Anna Sjoukje heel graag naar Anna Sjoukje toe. Hij begon te huilen en was voor zover dat kon onder de hekken door gelopen. Alle medewerkers aan de balie: aawwh, wat lief.

Alles klaarvoor het eerst vliegen en een plek aan het raam.

Bagage ingecheckt, voorbij de douane gekomen en op tijd aangekomen bij de gate, klaar om te vertrekken.

Boven de wolkenHet vliegen viel ook best  mee. Alleen het opstijgen gaf een vreemd licht gevoel in mijn hoofd maar daarna is het net of zit je in een bus. Wel een prachtig mooi uitzicht. Het was wel bewolkt dus er was niet goed te zien waar we vlogen maar die wolken en de blauwe lucht daarboven, wauw!!

Op het vliegveld in Basel troffen we Sarah Schneiter, onze studybuddy. Samen met haar zijn we met de bus, daarna de trein en toen de tram naar het Studentenlogierhaus Tscharnergut gegaan. Het was een heel gesjouw met al die koffers, we waren blij toen we er eindelijk waren. daar zijn we!!met de zware bepakking het ov trotseren

hier woon ik het komende half jaarOntzettend blij zijn we met onze kamers!! we hebben een soort gang net na onze voordeur waar we 2 eigen wastafels hebben met een kast voor alle toiletspullen. Dan onze eigen kamers... allebei leuk ingericht, bed ligt goed en met een balkon! vanuit mijn slaapkamerraam heb ik het uitzicht over Bern en in de verte de Alpen. Vanmorgen heb ik de sneeuw op de bergtoppen en de Jungfraujoch eens goed bekeken vanaf het balkon.

Nadat we een beetje opgefrist waren zijn we nog naar de binnenstad van Bern geweest. Sarah heeft ons wat bekende plekken in Bern laten zien. Rond 17 uur waren we toch wel wat moe en zijn we ergens wat gaan eten.

Weer thuis hebben we de koffers uitgepakt, hebben we een film gekeken en zijn we toen heerlijk gaan slapen. vanaf het Münsterplatformoude binnenstadeven een rondje door de oude binnenstad

het uitzichtde werkplekmet zijn drieën

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tjitske:
    4 februari 2017
    Wat super dat jullie goed zijn over gekomen. Maak er een mooie tijd van. Zal je blijven volgen. Vind het wel spannend wat je allemaal mee gaat maken. Zal je missen bij het rode kruis. S6 daar gr Tjitske
  2. Dieuwke de Vries:
    4 februari 2017
    Mooi dat jullie goed en wel daar zijn aangekomen. Geniet van al het mooie en neem de goede dingen weer mee naar huis.
    Als je Peter ziet doe hem dan mijn hartelijke groeten.
    Succes met alles! Hartelijke groet, Dieuwke.
  3. Hennie:
    Hoi Annemijn,

Fijn dat de reis goed is verlopen. Jou kamer ziet er ook goed uit. En wat een mooi uitzicht.

Komt helemaal goed.  Geniet ervan.

Hebben jullie een gezamenlijke keuken en was en douche gelegenheid?

Ruben,Vincent en ik hebben vanmiddag gewandeld even langs het huis van Vincent en toen doorgelopen over Scharnegoutum. Langs het huis van je ouders. Mooi plekje!

Groetjes Rein & Hennie
  4. Roelie Zietsma:
    Hallo Annemijn.
    Heel veel succes en plezier daar in Zwitserland. Fijn dat de kamer naar je zin is. We gaan je volgen via je blog. Groeten van Ed en Roelie