met de Golden Express

19 februari 2017 - Bern, Zwitserland

meer vanuit het raamZondagochtend veel te vroeg (6.30 uur), ging de wekker. gedoucht, aangekleed, ontbeten en brood gesmeerd. Toen hop in de benen want vandaag gingen we met zijn allen met de Golden Express route richting Brig, daarna Montreux en dan via Zweisimmen weer terug naar Bern. bergen

De weg naar Brig toe hebben we grotendeels door de Alpen afgelegd. Hoe hoger we kwamen hoe meer sneeuw we te zien kregen.

In Brig hadden we 6 minuten om over te stappen op de trein die naar Montreux reed.

gek doen in Montreux

meer van gèneve

In Montreux hadden we 2 uren de tijd om rond te kijken. De meeste tijd daarvan hebben we besteed aan het prachtige meer van Genève.

zo mooi

Door de blauwe lucht, de warme zon, de palmbomen en het heldere water leek het

zonder jas buitenal een beetje zomer. Even over de boulevard gewandeld en toen wat verder de oude stad in.van het uitzicht genieten

aan het meer

De weg terug naar Zweisimmen zouden we met de honderd jaar oude trein gaan. Een nostalgische trein stond al op ons te wachten toen we het perron op kwamen lopen. Uiteindelijk bleek er maar 1 wagon te zijn waar je echt in de oude sferen zat. We hebben gelukkig plekken kunnen vinden en zijn gezellig terug gegaan richting Zweisimmen. Het waren plekken aan een tafel en we werden netjes bediend door de gastvrouw. (Hoezo reizen in stijl :p). Vanuit Zweisimmen zijn we overgestapt en terug naar Bern gereden.

de oude treinDoor de bergen weer terug.vanuit de oude trein

1. Dijkstra:
    19 februari 2017
    Mooi! En leuk! Thx voor de update dames. Groetjes ut Snits.
  2. Tjitske:
    20 februari 2017
    Mooie foto's vrouw en weer even update. Mooi dat ik je zo kan volgen. Erg interessant wat je allemaal doet.